جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیرفعال است یا پشتیبانی نمی شود.



مدارک لازم جهت دریافت رتبه پیمانکاری

مدارک لازم جهت دریافت رتبه پیمانکاری

  • تاریخ نشر : اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰
  • نویسنده : شرکت آرتا پارسیان
  • تعداد بازدید :


رتبه پیمانکاری

رتبه بندی پیمانکاری به این منظور صورت می گیرد که پیمانکاران راحت تر و به طور شفاف تر قادر باشند به فعالیت در زمینه کاری خود بپردازند. در صورتی که پیمانکاران قصد داشته باشند در پروژه هایی همکاری کنند که بودجه ی آن یا حداقل بخشی از منابع مالی که برای آن تخصیص داده شده است، توسط دولت تامین شود باید دارای رتبه پیمانکاری باشند. در این مقاله از شرکت آرتا پارسیان درباره انواع رتبه پیمانکاری و مدارک مورد نیاز برای دریافت آن صحبت خواهیم کرد.

رتبه بندی شرکت‌های پیمانکار به چه صورت است؟

اگر طرح هایی که پیمانکار برای انجام آن داوطلب باشد طرح هایی باشند که برای به اجرا در آمدن یا تامین شدن در خارج یا داخل کشور به تسهیلات دولت وابسته هستند، برای این امر لازم است برای دریافت رتبه پیمانکاری اقدام شود.

نحوه دریافت رتبه های پیمانکاری

رتبه بندی شرکت ها به منظور ایجاد یک معیار برای صلاحیت گذاری شرکت ها بر اساس استانداردهای تعریف شده است صورت می گیرد. برای دریافت رتبه پیمانکاری، بررسی میزان توانایی شرکت ها (بر اساس نفرات و سوابق آن ها، تجربه کاری و توان مالی) صورت می گیرد که این امر بر طبق ضوابط و آیین نامه هایی که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مصوب شده اند، انجام می گیرد.

رتبه پیمانکاری

برای برنده شدن در مناقصه ها داشتن رتبه پیمانکاری ضرورت دارد و در صورتی که رتبه پیمانکاری نداشته باشید قادر نخواهید بود در هیچ مناقصه ای شرکت کنید. بعد از ثبت شرکت که اولین قدم برای اخذ رتبه پیمانکاری است باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

مدارک لازم جهت دریافت رتبه پیمانکاری

• تحصیلات اعضای هیئت مدیره ( حداقل دو سوم) مرتبط با رشته پیمانکاری و حداقل مدرک لیسانس باشد.
• اعضای هیئت مدیره باید دارای کارت خدمت وظیفه باشند.
• ارائه مدارک مربوط به سوابق بیمه ای
• مدارک مربوط به ثبت شرکت (شامل اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه ی رسمی، تغییرات،صورت جلسه، شرکت نامه و تقاضا نامه)
• ارائه اظهارنامه مالیاتی به همراه گزارش حسابرس رسمی
• ارائه کد اقتصادی مربوط به شرکت
• مدارک شناسایی مربوط به اعضای هیئت مدیره
• ارائه اجاره نامه و یا سند رسمی شرکت

انواع رتبه های پیمانکاری

همانطور که ذکر کردیم رتبه بندی پیمانکاران; بررسی میزان توانایی شرکت پیمانکاری صورت می گیرد. بررسی های مربوط به رتبه پیمانکاری; براساس ضوابط و آیین نامه هایی که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصویب شده است; صورت می گیرد .
رتبه بندی شرکتها در پایه های 1-2-3-4-5 انجام می گیرد که پایه ۵ کمترین و ۱ بیشترین پایه محسوب می شود.

شرکت های پیمانکاری که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی; صلاحیت دریافت رتبه پیمانکاری دارند در یازده زمینه مختلف هستند; که عبارتند از: شرکت های ساختمانی، راه سازی، حمل و نقل، تاسیسات، کشاورزی، آب و فاضلاب، مرمت آثار باستانی; کاوش های زمینی، ارتباطات، نفت و گاز و برق.
برای دریافت رتبه پیمانکاری; نخستین قدم ثبت یک شرکت است. برای شرکت های تازه تاسیس; که سابقه کاری ندارند، حداکثر می توانند تقاضای رتبه ۵ پیمانکاری در یک یا دو رشته را ارائه دهند.

فواید رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

1- برای شرکت در مناقصات دولتی فقط شرکت های دارای رتبه پیمانکاری می توانند شرکت کنند.
2- اتخاب سرمایه گذار کاملا آگاهانه براساس رتبه پیمانکاری شرکت و توانایی فنی آن صورت می گیرد.
3- رتبه بندی شرکت ها نشان دهند نقاط قوت و ضعف آن ها است.
4- برای شرکت در قراردادهای دولتی استفاده از رتبه پیمانکاری الزامی است.

جمع بندی

رتبه پیمانکاری برای شرکت های پیمانکار مهم است. در این مطلب از شرکت آرتا پارسیان به معرفی رتبه پیمانکاری شرکت ها پرداختیم. اگر یک شرکت تازه تاسیس هستید و یا یک شرکت قدیمی برای بهبود شرکت خود و استفاده از مزایای رتبه بندی شرکت و پذیرش در مناقصات بهتر است برای دریافت رتبه پیمانکاری اقدام کنید. برای رتبه بندی شرکت های پیمانکاری امتیاز نیروی انسانی متخصص، امتیاز فعالیت های گذشته و توان فنی و امتیاز توان مالی مورد بررسی قرار می گیرد.

بانک اطلاعات ساختمان های در حال ساخت آرتا پارسیان با ارائه جامع و به روز ترین بانک اطلاعات ساختمانی با ارائه اطلاعات پروژه های در حال ساخت مانند پروژه های در حال ساخت تهران، پروژه های در حال ساخت اصفهان، پروژه های در حال ساخت مشهد، شیراز به صورت کاملا دقیق از ابتدای مرحله ی مجوز گیری ساختمان تا پایان کار با کلیه جزئیات را فراهم کرده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت شرکت آرتا پارسیان برای استفاده از خدمات و بانک های اطلاعاتی مراجعه کنید.


خدمات شرکت آرتا پارسیان

آرتا پارسیان منبعی از بهترین و کاربردی ترین خدمات ساختمانی با هدف بهبود فروش در صنعت ساختمان ایران.

آموزش بازاریابی و فروش

آموزش بازاریابی و فروش

این دوره متناسب با مدیران و فعالان حوزه صنعت ساختمان تدوین شده و هدف آن توانمند سازی کارشناسان با بکارگیری دانش روز دنیا و بهبود کیفیت و خدمات و محصولات،افزایش فروش است.

بیشتر بدانید
ارسال کاتالوگ محصول مشتری

ارسال کاتالوگ محصول مشتری

حدود نیمی از مهندسین و مصرف کنندگان مصالح ساختمانی از طریق برسی کاتالوگ خرید خود را انجام میی دهند،کاتالوگ چاپی احتمالا بزرگ ترین فاکتور در ایجاد مشتری برای خرید است.

بیشتر بدانید
پنل مدیریت ارسال پیامک

پنل مدیریت ارسال پیامک

اگر شما کسب و کاری دارید که در حوزه محصولات ساختمانی فعالیت می کنید، به راحتی می توانید پیامک هایی را طراحی کرده و برای مشتریان خود به صورت گروهی و یا اختصاصی(با نام مشتری) ارسال کنید.

بیشتر بدانید
نمایشگاه مجازی صنعت ساختمان

نمایشگاه مجازی صنعت ساختمان

نمایشگاه مجازی صنعت ساختمان با هدف افزایش سطح دانش مخاطبان و آشنایی با مباحث روز دنیا همراه با آموزش ها و چالش های پیش رو در کسب و کار ،برگزار گردد.

بیشتر بدانید


برخی از مشتریان آرتا پارسیان

مشتری پروژ های در حال ساخت 1
مشتری پروژ های در حال ساخت 2
مشتری پروژ های در حال ساخت 3
مشتری پروژ های در حال ساخت 4
مشتری پروژ های در حال ساخت 5
مشتری پروژ های در حال ساخت 6
مشاوره رایگان تلفنی