جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیرفعال است یا پشتیبانی نمی شود.



نحوه استفاده از صفحات خورشیدی در ساختمان سازی

نحوه استفاده از صفحات خورشیدی در ساختمان سازی

  • تاریخ نشر : خرداد ۲۹, ۱۴۰۳
  • نویسنده : شرکت آرتا پارسیان
  • تعداد بازدید :


نحوه استفاده از صفحات خورشیدی در ساختمان سازی

صفحات خورشیدی یا پنل خورشیدی، از اسم هایی هستند که امروزه بسیار شنیده می شوند. در واقع صفحات خورشیدی، سلول های خورشیدی گردآوری شده در کنار هم هستند، که وظیفه تبدیل انرژی خورشید به انرژی الکتریکی و گرمایی را بر عهده دارند. از طرفی تکنولوژی پنل های خورشیدی به قدری در بهینه سازی مصرف انرژی تاثیر گذار است، که در ساختمان سازی هم مورد مصرف واقع می شوند، به همین دلیل نمی توان منکر استفاده از صفحات خورشیدی در ساختمان سازی شد. به منظور آشنایی با نحوه استفاده از صفحات خورشیدی در ساختمان سازی تا انتهای مطلب همراه، وب سایت آرتا پارسیان، بانک اطلاعات صنعت ساختمان مانند پروژه های در حال ساخت گیلان باشید.

انرژی خورشیدی چیست؟

انرژی خورشیدی یک منبع خدادادی و رایگان برای تامین انرژی پاک است، که بر خلاف برخی از منابع هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. حال برای برخی افراد ممکن است این سوال پیش بیاید، که چه چیزی منجر به تصمیم گیری برای استفاده از منبع خورشیدی شده است؟

یکی از دلایلی که سبب استفاده از انرژی خورشیدی شده است، محدودیت منابع است. از طرفی هزینه بالای سوخت های فسیلی و استفاده از مصالح نامرغوب در ساختمان سازی که باعث افزایش هدررفت انرژی می شود، باعث شده تا پیمانکاران زیادی تصمیم بگیرند تا از صفحات خورشیدی برای ساختمان های در حال ساخت خود استفاده کنند.

سلول های خورشیدی چگونه عمل می کنند؟

پنل خورشیدی با دریافت میزان بالای انرژی خورشید به کمک انعکاس نور و تبدیل انرژی خورشیدی در روش فتوولتاییک به انرژی الکتریکی، برق مورد نیاز سیستم های گرمایشی، سرمایشی و دستگاه های الکتریکی را تامین می کند.

کاربرد پنل خورشیدی در ساختمان سازی

پنل یا صفحات خورشیدی در ساختمان سازی دارای کاربردهای گوناگونی است، که در این بخش به آن ها خواهیم پرداخت:

کمک به تامین انرژی برق ساختمان

هر ساختمان برای داشتن گردش آب مناسب، نیاز به یک پمپ دارد. پمپ برای عملکرد مناسب به برق ساختمان متصل می شود، اما در صورت وجود انرژی خورشیدی می توان برق ساختمان را از همین راه تامین کرد. جالب است بدانید که تامین برق از انرژی خورشید فقط به راه اندازی پمپ ختم نشده و به ایجاد روشنایی در ساختمان کمک می کند.

گرم کردن منازل

یکی از مواد مهمی که به کمک سلول های خورشیدی انجام می پذیرد، تامین آب گرم منازل برای سیستم های گرمایشی است.

ایجاد گرما در آب استخر

استخر یکی از تفریحات لذت بخش برای اوقات فراغت است. استفاده از صفحات خورشیدی منجر به گرم شدن اب استخر در هوای سرد زمستان می شود.

کمک به تامین آب گرم مصرفی در ساختمان

صفحات خورشیدی در واقع یک جایگزین مناسب برای گرمکن های گازی یا برقی است که به گرم شدن آب مصرفی ساختمان ها بسیار کمک می کند.

قابل استفاده در سیستم های تهویه مطبوع

از دیگر موارد کاربرد صفحات خورشیدی، استفاده در دستگاه های تهویه نظیر هواکش های سرویس بهداشتی و آشپزخانه است. استفاده از پنل های خورشیدی در ساختمان سازی کمک می کند تا از هزینه های قبض برق بسیار بالا جلوگیری شود.

روشن نمودن فضای باز

جالب است بدانید که صفحات خورشیدی با شارژ کردن باتری ها در طول روز، به روشن شدن لامپ ها در محوطه ساختمان و باغچه ها کمک می کند.

شیرین نمودن آب به صورت خورشیدی

از دیگر مواردی که توسط انرژی خورشیدی به خوبی انجام می پذیرد، شیرین نمودن آب های شور است. با کمک صفحات خورشیدی آب های شور توسط حرارت کم خورشید تبخیر و املاح باقی می ماند. این روش برای مناطقی که آب شیرین ندارند، بسیار مناسب است.

خشک کن های خورشیدی

با کمک خشک کن های خورشیدی، فرآیند خشک کردن مواد غذایی و البسه به حداقل ترین زمان می رسد.

جمع بندی

خوشید، یک منبع بسیار بزرگ و عظیم است که خداوند مهربان به صورت رایگان در اختیار همگان قرار داده است. در عصر تکنولوژی کنونی، صفحات خورشیدی باعث شده تا انرژی خورشید به خوبی محفوظ بماند و برای تامین انرژی برق مورد استفاده قرار بگیرد. از طرفی صفحات خورشیدی در ساختمان سازی می توانند وابستگی برق به آب را به کم ترین میزان برسانند. چرا که روشنایی شب هم با نورخورشید روز امکان پذیر می شود.

وب سایت آرتا پارسیان، بانک اطلاعات پروژه های در حال ساخت کشور با جمع آوری اطلاعات ساختمان های در حال ساخت تهران شرایطی را فراهم کرده تا شرکت های فعال در زمینه تولید و طراحی صفحات خورشیدی بتوانند با پیمانکاران استان خود آشنا شوند.


خدمات شرکت آرتا پارسیان

آرتا پارسیان منبعی از بهترین و کاربردی ترین خدمات ساختمانی با هدف بهبود فروش در صنعت ساختمان ایران.

آموزش بازاریابی و فروش

آموزش بازاریابی و فروش

این دوره متناسب با مدیران و فعالان حوزه صنعت ساختمان تدوین شده و هدف آن توانمند سازی کارشناسان با بکارگیری دانش روز دنیا و بهبود کیفیت و خدمات و محصولات،افزایش فروش است.

بیشتر بدانید
ارسال کاتالوگ محصول مشتری

ارسال کاتالوگ محصول مشتری

حدود نیمی از مهندسین و مصرف کنندگان مصالح ساختمانی از طریق برسی کاتالوگ خرید خود را انجام میی دهند،کاتالوگ چاپی احتمالا بزرگ ترین فاکتور در ایجاد مشتری برای خرید است.

بیشتر بدانید
پنل مدیریت ارسال پیامک

پنل مدیریت ارسال پیامک

اگر شما کسب و کاری دارید که در حوزه محصولات ساختمانی فعالیت می کنید، به راحتی می توانید پیامک هایی را طراحی کرده و برای مشتریان خود به صورت گروهی و یا اختصاصی(با نام مشتری) ارسال کنید.

بیشتر بدانید
نمایشگاه مجازی صنعت ساختمان

نمایشگاه مجازی صنعت ساختمان

نمایشگاه مجازی صنعت ساختمان با هدف افزایش سطح دانش مخاطبان و آشنایی با مباحث روز دنیا همراه با آموزش ها و چالش های پیش رو در کسب و کار ،برگزار گردد.

بیشتر بدانید


برخی از مشتریان آرتا پارسیان

مشتری پروژ های در حال ساخت 1
مشتری پروژ های در حال ساخت 2
مشتری پروژ های در حال ساخت 3
مشتری پروژ های در حال ساخت 4
مشتری پروژ های در حال ساخت 5
مشتری پروژ های در حال ساخت 6
مشاوره رایگان تلفنی