جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیرفعال است یا پشتیبانی نمی شود.



نحوه استفاده از کاشی حرارتی در ساختمان سازی

نحوه استفاده از کاشی حرارتی در ساختمان سازی

  • تاریخ نشر : تیر ۱۰, ۱۴۰۳
  • نویسنده : شرکت آرتا پارسیان
  • تعداد بازدید :


نحوه استفاده از کاشی حرارتی در ساختمان سازی

امروزه پیشرفت های زیادی در صنعت دکوراسیون و مصالح ساختمانی شکل گرفته است و جالب است که این رشد در هیچ نقطه ای متوقف نشده و همواره در حال حرکت است. یکی از مصالح هایی که در عصر حاضر با کمک نیروی الکتریسته قابلیت های فراوانی را فراهم آورده، کاشی حرارتی است. از طرفی طیف بالای کاربرد کاشی حرارتی باعث شده تا استفاده از کاشی حرارتی در ساختمان سازی هم، مورد استقبال پروژه سازان قرار بگیرد. به منظور آشنایی با کاربرد کاشی سرامیکی حرارتی مصالح نوین ساختمانی و نحوه استفاده از کاشی حرارتی در ساختمان سازی تا انتهای مطلب همراه وب سایت آرتا پارسیان، بانک اطلاعات پروژه های در حال ساخت کشور، مانند پروژه های در حال ساخت اصفهان باشید.

کاشی حرارتی چیست؟

کاشی حرارتی، یک کاشی مدرن است، که با هدف تولید گرما طراحی و ساخته شده است. نحوه اثر این کاشی به نحوی است با ایجاد اختلاف ولتاژ در لعاب کاشی که یک رسانای الکتریکی است، بر حسب میزان واحد ژول، منجر به ایجاد حرارت شده و کاشی گرم می شود.

مکانیزم کاشی حرارتی

در واقع کاشی های حرارتی با جذب حرارت از طریق تابش نور خورشید در هنگام روز، گرما را جذب کرده و در شب و سرما این گرما را آزاد می کند. جالب است بدانید که کاشی های حرارتی در دمای 1300 درجه پخته شده و به همین دلیل  تحت تأثیر گرمایش و سرمایش شدید UV قرار نمی گیرند. جرم حرارتی کاشی های حرارتی، سرعت گرم شدن یا سرد شدن کاشی ها را کاهش می دهد. در نتیجه، هنگامی که در داخل خانه استفاده می شوند، به عایق شدن ساختمان در برابر آب و هوای بیرون کمک می کنند و از تغییرات شدید دما جلوگیری می کنند.

انواع کاشی حرارتی

کاشی های حرارتی با توجه به داشتن عایق و یا عدم عایق، به دو گروه کاشی حرارتی عایق کاری شده و کاشی حرارتی بدون عایق تقسیم می شوند.

کاشی های حرارتی فاقد عایق

کاشی های حرارتی فاقد عایق با تغییر دما و پتانسیل حرارتی زیاد، دچار تغییر رنگ می شوند. جالب است بدانید که رنگ کاشی های بدون عایق حرارتی، سیاه بوده و با قرارگیری در معرض حرارت، طیف های رنگی گوناگونی را رقم می زنند.

کاشی حرارتی عایق کاری شده

این مدل از کاشی های حرارتی، به دلیل داشتن عایق برروی بدنه کاشی، از هدر رفت اختلاف ولتاژ ممانعت به عمل می آورد. در نتیجه تمامی انرژی ولتاژ موجود در کاشی های حرارتی، صرف تولید حرارت و گرم شدن کاشی خواهد شد.

کاربرد کاشی حرارتی

جالب است بدانید که تاریخچه تولید کاشی های حرارتی به زمانی باز می گردد، که ناسا نیاز به محافظت از تخریب شاتل، در هنگام بازگشت زمین داشت. در واقع کاشی های حرارتی از ماده ای به نام ال‌آی-۹۰۰ تولید شده است. این ماده، یک اسفنج متشکل از شن و ماسه فوق العاده سنگین کوارتز است. پس از کاشی های حرارتی می توان در فضاهایی که نیاز به پاکیزگی همیشگی دارند، مورد استفاده قرار بگیرد. کیفیت بالا و استحکام زیاد این کاشی ها باعث شده تا در صنعت دکوراسیون، کاشی های حرارتی بسیار طرفدار داشته باشند.

استفاده از کاشی حرارتی در ساختمان سازی

از آنجایی که عایق حرارتی موثر در ساختمان ها می تواند به طور قابل توجهی مصرف انرژی را در سراسر جهان کاهش دهد، نیاز است تا از راه های گوناگونی این مهم عملی شود. همان طور که در بخش های گذشته بیان کردیم، یکی از راه هایی که به حفظ حرارت و جلوگیری از هدر رفت انرژی کمک می کند، کاشی حرارتی است.

از آن جایی که کاشی های حرارتی، از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای آب بندی بسیار مناسبی هستند، با به کارگیری و استفاده اصولی در ساختمان سازی به کاهش مصرف انرژی کمک خواهند کرد. به طور معمول کاشی های حرارتی در آشپزخانه ها و فضاهای بزرگ بیشترین کاربرد را دارند.

جمع بندی

کاشی های حرارتی از جدیدترین و به روزترین مصالح های ساختمانی است که امروزه با هدف ممانعت از هدر رفت انرژی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع استفاده از کاشی حرارتی در ساختمان سازی نه تنها به حفظ حرارت ساختمان کمک می کنند، بلکه منجر به افزایش کیفیت پروژه های ساختمانی هم خواهند شد.  عدم ایجاد لکه و سطوح همیشه تمیز از دیگر ویژگی های کاشی های حرارتی است که باید توسط پیمانکاران جدی گرفته شود.

بانک اطلاعات صنعت ساختمان، آرتا پارسیان، در تلاش است تا با ایجاد یک پل ارتباطی ما بین پیمانکاران و شرکت های مصالح ساختمانی، شرایط آشنایی را برای هر دو گروه تسهیل کند. بنابراین شرکت هایی که در زمینه دکوراسیون و صنعت ساختمان سازی فعالیت دارند می توانند به بانک اطلاعات پیمانکاران اصفهان کاملا دسترسی داشته باشند.


خدمات شرکت آرتا پارسیان

آرتا پارسیان منبعی از بهترین و کاربردی ترین خدمات ساختمانی با هدف بهبود فروش در صنعت ساختمان ایران.

آموزش بازاریابی و فروش

آموزش بازاریابی و فروش

این دوره متناسب با مدیران و فعالان حوزه صنعت ساختمان تدوین شده و هدف آن توانمند سازی کارشناسان با بکارگیری دانش روز دنیا و بهبود کیفیت و خدمات و محصولات،افزایش فروش است.

بیشتر بدانید
ارسال کاتالوگ محصول مشتری

ارسال کاتالوگ محصول مشتری

حدود نیمی از مهندسین و مصرف کنندگان مصالح ساختمانی از طریق برسی کاتالوگ خرید خود را انجام میی دهند،کاتالوگ چاپی احتمالا بزرگ ترین فاکتور در ایجاد مشتری برای خرید است.

بیشتر بدانید
پنل مدیریت ارسال پیامک

پنل مدیریت ارسال پیامک

اگر شما کسب و کاری دارید که در حوزه محصولات ساختمانی فعالیت می کنید، به راحتی می توانید پیامک هایی را طراحی کرده و برای مشتریان خود به صورت گروهی و یا اختصاصی(با نام مشتری) ارسال کنید.

بیشتر بدانید
نمایشگاه مجازی صنعت ساختمان

نمایشگاه مجازی صنعت ساختمان

نمایشگاه مجازی صنعت ساختمان با هدف افزایش سطح دانش مخاطبان و آشنایی با مباحث روز دنیا همراه با آموزش ها و چالش های پیش رو در کسب و کار ،برگزار گردد.

بیشتر بدانید


برخی از مشتریان آرتا پارسیان

مشتری پروژ های در حال ساخت 1
مشتری پروژ های در حال ساخت 2
مشتری پروژ های در حال ساخت 3
مشتری پروژ های در حال ساخت 4
مشتری پروژ های در حال ساخت 5
مشتری پروژ های در حال ساخت 6
مشاوره رایگان تلفنی